Brorsan tog en älg

I fredags reste jag och Johan ner med Ponnyexpressen för att jaga en dag och sen spendera den här söndagen till att köra ponny upp till Umeå. Läs mer på min baggeblogg!
 
Igår jagade vi i alla fall. 
På morgonen jagade vi i Brann, jag och Johan satt på pass 19 i norra änden då Lillåksjön. Pappa satt på pass 17, passet brevid där Håkan sköt oxen veckan innan. Erik gick med Kitos och Anders gick med sin hund.
 
Det var tämligen lugnt hela dagen, fick njuta av soluppgång!
 
 
Brorsan fick till sist skjuta en kalv, dock så skällde Kitos inte på den. Han kom uppe på en ås vid Storåksjön, och på toppen såg han ut över hygget som är upp mot Döderbuan, och då låg det en ko och kalv 60 meter framför honom, hunden kom dit och de reste sig och började gå iväg, då nöp Erik kalven innan den hann springa bort.
 
Kalv på väg upp på Vimec
 
På eftermiddagen jagade vi i Dösjöbränna, Nicke och Anders gick med hundar, jag och Johan satt på pass 23 i basvägen, pappa på pass 22 och Erik på pass 12 vid Trättmyra.
Ingen älg sköts!
 
 
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Om det är kalven så är den stor, såg kalvar ikväll o det var jättesmå

Svar: Det var en rätt normalstor kalv för att vara här. Alla kalvar hittills i år har hållit den storleken ungefär? :)
Vimlan

2013-09-23 @ 21:10:25
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0