Första dagen

Vår vana trogen jagades Svarttjärnriset denna första dagen av gemensamma jakten.
Jag drog pass 16, samma pass som jag satt på under premiärdagen förra året. I år var passet flyttat ca 100 meter närmare Storstensjön.
Pappa gick med Nittro och Erik med Kitos. Tyvärr var det tämligen älgtomt i Svarttjärnriset, en hade skymlat förbi hos pappa och sen hade Lars Nilsson som satt på pass 18 också sett en, men tyvärr inga lägen att skjuta.
 
Nya pass 16 i Svarttjärnriset
 
 
När vi bröt såten hade Nittro ställt in kursen mot byn och innan vi kunde fånga in honom så hade han kirrat ståndskall på såväl hästar som får!
 
På eftermiddagen blev det jakt i Bröttjärnberget, jag satt på pass 20 i Getingmyrdalen, Erik satt på pass 10 mellan Älgsjön och Långtjärna och pappa satt på specialpasset 11. Nicke gick med hund.
Det var tämligen lugnt på mitt pass, men Nickes hund fick tag i älg som gick ut ur området, för att sen runda tillbaka och komma in igen. Till sist kom det ut en kviga hos Lars Törnlund på pass 4 ovanför byn och han kunde skjuta ner den. Grattis Lars!
 
Årets andra älg landar vi slakteriet. Häreby vid spakarna på vimecen.
 
Nu ska det i sedvanlig ordning bli middag och lite möte vid jaktstugan. Imorrn blir det jakt i Älgsjöhygga!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0