Hundutställning

Hej och hå, imorse var det dags! Jag skulle följa med min fasters man, Lennart, på utställning i Ånge. Hans höft är så dålig så han kunde inte visa sin hund själv. Då ställer jag upp! Både pappa, jag, min faster Ellen och Lennart gjorde sällskap till Ånge.
 
Väl framme var det dimma och rätt behaglig temperatur, men ju längre dagen skred så ökade värmen. Och eftersom det var en tik vi skulle ställa så gick vi sent på dagen, det blev lång, och varm, väntan.
Flisa imponerade med ett upphöjt lugn, stressade inte upp sig alls vilket överraskade med tanke på hur vild hon kan vara när man hälsar på hemma hos henne och hennes familj.
 
Lappfläckens Flisa
 
I väntan i morgonens hundvänliga väder
 
Här väntar vi på mätning och tandkoll
 
Hur gick det då?
Vi fick Excellent på henne, och blev 2:a i konkurrensen. Nåväl, jag tyckte förstås att hon var finare än tiken som gick före oss, men jag är väl lite partisk också.
 
En rolig dag i alla fall!


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Grattis!! Det var ju jättebra. Excellent är ju super, synd att hon inte fick CK då hon kom tvåa i konkurrensen

Svar: Tack! Det var riktigt kul! :) Tiken som slog oss i konkurrensen blev BIS 2, så var väl okej att bli slagen av den.
Vimlan

2013-08-25 @ 22:32:05
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0