Torsdag 6/9

Idag var det dags för jakt igen! Gårdagen var vigd åt ridning så då blev det ingen jakt. Lika bra det med tanke på vilken storm vi hade igår!
 
Denna dag var det Vickes tur igen och vi begav oss ut till område 13, Älgsjöhyggena. Släppte vid 05.50 och hade en kraftig nordvästlig vind att jobba med. Rörde mig framåt södra änden av Valltjärnberget, Vicke höll fin kontakt och sökte som vanligt (alltså pre-operationen ifjol). Efter ett tag försvann han iväg, och en kvart senare kom en kviga och klev förbi mig på ca 50 meters håll. Några minuter efter kom Vicke också. Han höll i henne en sväng till men släppte såsmåningom... Ahrg! Jag fortsatte min färd framåt, hunden fortsatte med ett bra sök men någon mer älgkontakt kan jag inte säga med säkerhet att vi hade.
 
En kort rapport om dagen!
 
Imorrn ska pappa gå med Nittro och jag tar nog Vicke igen.
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Ja just, det var bara träning denna veckan med vovvarna eller hur?

Svar: Nä, som hundförare har vi fri jakt från första jaktdagen, så vi brukar vara ute lite själva med hundarna. Det är som skönt! Plus att de såklart får några fler släpp i kroppen innan "allvaret" drar igång.
Vimlan

2012-09-06 @ 22:41:02
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0