Beslutet är taget!

Efter många långa funderingar och diskussioner så är nu beslutet taget.
Det blir en drever som ska inhandlas som min första egna jakthund. Kanske redan i höst, vem vet!?
Och jobbet med att hitta rätt börjar nu. Vad vill jag ha?
Vilka linjer är intressanta, hur många drevprovsberättelser kan man läsa på en dag? Hur många olika kombinationer och intressanta stamtavlor finns det där ute? Bra och trevliga uppfödare? Viltspårprov, utställningsresultat med mera med mera!
Och det viktigaste av allt, kommer det komma ut trevliga parningar och kullar som passar in i planeringen?
Vintervalp eller sommarvalp?
Tik eller hane?
Beslutet är i vilket fall taget.
Nu börjar det roliga!


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Ja det kan vara svårt. Finns ju en uppsjö med drever. Läs stamtavlor, resultat, kolla tidigare kullar, kolla syskonen till föräldrarna. Valp som föds början på året är väl alltid att rek. Lycka till!

2012-06-10 @ 17:17:20
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Jonas

Jag vet ju om en dreverparning som är bland det värre

Härkilas Troya (sm 4 o därmed bästa tik 2010) ska paras m tuthammarens acke (världens mest meriterade dreverhane).

Troya ägs av han i min klass, det är den jag brukar jaga med och hon driver BRA, vareviga jävla släpp! Dessutom e hon en trevlig hund!

2012-06-13 @ 22:14:54
URL: http://harvner.blogg.se/
Lasse

"Lill-jonas" bor väl inte så långt ifrån dig (eller föräldrahemmet iaf). känner du honom? Han borde ha stenkoll, har nog jagat med Drever i jämtländska marker dem senaste 15 åren skulle jag tro / L

2012-06-14 @ 10:31:30
vegard

gött en blivande drever fantast till :)

2012-08-07 @ 22:02:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0