Lägesrapport

Nu är jag hemma i Jämtland och laddar inför en veckas jakt här. Skönt att träffa hundarna efter allt som hänt sen sist jag var hemma.

Vicke är fortfarande halt men är pigg, aktiv och glad. Drygt två veckor har gått sen operationen, och han är nog konvalecent ett par veckor till innan vi kan prova släppa igen.
  Nittro fick en veckas antibiotikakur och mår numera mycket bra igen. Lite smalare efter sin diet som han blev satt på men pigg, busig och i form. Pappa ha cykeltränat honom och på söndag blir det ett släpp. Sen jakt resten av hösten!

På skolan är det fullt ös, vi håller på med ett ekologiskt projekt där vi ser om vi kan hitta något samband mellan aggressivitet och storlek hos fåglar. Intressant, men massor av svår statistik för att undersöka det!
Fågelmärkning är förövrigt fantastiskt roligt och jag hoppas få göra det massor framöver.


Poserande sävsparv



Kommentarer
Bella

Men gud så söt liten parvel! Vad avundsjuk jag blir på att du får pilla mä sånna söta djur :)

2011-10-07 @ 22:39:30
URL: http://elfvendahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0