Dag 11 - Mina syskon

Jag har bara ett syskon, en nästan tre år äldre bror vid namn Erik.
Min bror är inte bara som ett syskon, han är en fantastiskt bra vän också. Vi kan prata om det mesta och om jag har problem med något så händer det ofta att jag vänder mig till min bror.

Han har ett riktigt stort intresse, som vi har gemensamt, nämligen jakten. Min bror har varit en förebild på både skjutbanan och i skogen, han har trevliga värderingar och ett lugnt sätt att vara.
Många anser att min bror är blyg, och det stämmer, men när man lär känna honom kan han prata på rätt bra. Typiskt för min bror är att han har svårt att passa tider, det klassiska är att han kommer på att han ska fika eller duscha ungefär samtidigt som man måste åka om man ska nånstans.

Just nu står min bror i begrepp att skaffa sin första egna hund, de vi har sen tidigare är ju formellt sett pappas. Valpen är runt fyra veckor nu och jag hoppas att han hämtat den nästa gång jag ska hem så att man får lite valpmys!


Här har min bror och Vicke just hjälpt mig att spåra upp oxen jag sköt i september 2010.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0