Dag 6 – Min dag

En sån dag det varit!
Vaknade vid sju-snåret imorse ute i Obbola tillsammans med Johan, vi klev upp och begav oss till Gimogränd för att äta frukost och lämna bilen. Johan gav sig sen iväg till skolan vid åtta. Jag började inte förrän vid nio.
På skolan hade vi intro till moment 2 i kursen vi läser nu, Geovetenskap. Vi hade också intro till GIS, GPS och digital karthantering som vi ska jobba lite med denna vecka.

När skolan var slut kom Johan och hämtade mig och vi åkte ner på stan, letade efter flodexpansionen till Carcassonne och var in på Djurmagazinet och kikade på allehanda smådjur. Därefter styrde vi skutan mot Sagami för att beställa sushi, när den var inhandlad tog vi och reste ut till Obbola där det blev sushilunh och filmtittning. När vi kikat klart på filmen åkte vi till Gimo igen och spelade lite Caracassonne med Johans sambo innan vi åkte till bion och såg True grit. Filmen rekommenderas för er som vill se en skapligt bra nyinspelad västernfilm, bröderna Coen har lyckats tycker jag allt.

Nu ikväll har det så blivit lite tvspel, och nu är Johan på gymmet medan jag sitter här med astmahosta som inte vill sluta efter förkylningen förra veckan.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0