Dag 3 - Mina föräldrar.

Mina föräldrar ja.

Mamma!
Hon heter Mildred, men kallas för Mima, och hon har alltid varit en världsbäst mamma. Rättvis, snäll och omtänksam, men har ändå inte skämt bort mig och min bror. När jag åkte till USA var lilla mamma med och det var riktigt kul, och jag skulle hemskt gärna resa med henne igen.
Mamma utbildar sig just nu till storkökskock, och när hon inte gör det så händer det att hon ägnar sig åt geocaching, kanske tar en promenad eller påtar i trädgården. Mamma har så länge jag kan minnas hotat med att flytta ut ur huset var gång vi skaffat ny hund, och vi är väl nu inne på den tredje hunden sen dess?
Mamma är världsbäst att ha med sig när man ska ut på skoter/fisketur, för oftast blir det supergod mat då. T ex älgskavspita med lök och färska champinjoner. :)
Och så bakar hon gärna surdegsbröd och säger åt sina odrägliga barn att ställa in i diskmaskinen.





Pappa!
Pappan han heter Herje och kallas mest för det också, och han har såklart också alltid varit en världsbäst pappa. Han är kanske den lite tysta typen, men när han säger något kan det vara värt att lyssna.
Det är pappa som alltid fått dras med oss barn i skogen, kan inte ha varit lätt att sitta på pass med en unge på var sida som bråkade om vem som skulle få lyssna på radion?
Min pappa jobbar som skogsmaskinförare och trivs bra med det, han har jobbat i eller med skog i nästan hela sitt liv. Han tycker det är otäckt att flyga och lagar nästan alltid korv och makaroner när han är ensam hemma!
Mamma och pappa!
Mina föräldrar har varit tillsammans i ungefär en evighet, typ från mamma var 16 eller nåt i den stilen, och så har de varit gifta i drygt 20 år.

Jag älskar mina föräldrar!


Kommentarer
Danne

Då jag har träffat båda dina föräldrar, så kan jag ju bara hålla med.

2011-02-04 @ 21:29:51
URL: /http://kvistabo.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0