Säsongens tredje älg

Ja, för mig har passittandet varit givande, i söndags föll den tredje älgen för säsongen för en kula från mitt gevär, en kalv som klev ut i en av skjutgatorna vid pass 21 i Getingmyrdalen.



Såg även en annan ko med kalv när jag höll på ta ur, men då kunde jag ju inte skjuta! I oktober ska jag skjuta älgar på rätt sätt - det vill säga för hund på ståndskall.


Nu är jag i Obbola och har haft skola i tre dagar. Har examination på insekter på fredag, sen blir det sittning på kvällen på Origo, och på lördag lite festligheter hos våra grannar.
Fullt upp!



Kommentarer
Naturintresserad

Trevlig blogg :)Gratulerar till denna säsongs fällda älgar!

Vad pluggar du för något?

2010-09-24 @ 08:06:46
Emma

Hej!

Jag pluggar Kandidatprogrammet i Biologi och Geovetenskap vid Umeå Universitet. En jättetrevlig utbildning som jag verkligen trivs på redan efter så här kort tid!



Mvh, Emma

2010-09-26 @ 16:36:14
URL: http://vimlan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0