Jakten där hemma

Eftersom jag själv sitter fast i Umeå med skolans alla förpliktelser så får min käre pappa och bror sköta jakten där hemma. Och det verkar ju gå bra!

Igår fick pappa ståndskall med Vicke, och när han såg älgen, en oxe, på långt håll så betedde den sig väldigt konstigt. Simmade i en sjö och när den klev så lade den sig direkt när den kommit på land, sen la den sig i sjön igen och simmade rätt mot pappa och brydde sig inte alls i att den fick vind av honom. Efter ett tag beslutade pappa att den älgen inte kunde vara frisk för den betedde sig så skumt, så han brassade iväg en serie skott över tjärna när älgen var på väg upp på andra sidan. Älgen dog och när älgen bärgats från strandkanten visade det sig att den hade brutit ena bakbenet en bit ovanför klöven, klöven hängde kvar i en skinnbit men älgen hade gått på benpipan. Inte underligt den betedde sig lite skumt! Vicke hade jobbat riktigt bra med den, trots att det var väldigt blött, han gillar ju inte vatten alls. Känns skönt att älgen slipper lida mer.

Nittro har skällt lite också men älgarna springer bara bort för honom. Jag väntar dock på dagens rapport än så länge, så vem vet vad osm hänt idag?

Ikväll ska jag själv iväg på EPP, Efter Plugget Pub, på Origo, vårt kårhus.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0