Rådjur

Idag när jag kom hem från skolan såg jag tre rådjur nere vid Vika, efter att ha konstaterat att vinden låg åt rätt håll så tog jag cykeln och cyklade ner dit med kameran. Tack vare någre enbuskar kunde jag smyga mig in på runt 80 meters håll.




De är en bock, en get och en fjolårskilling - också det en bock.




En fin liten familj, det är skönt att se att de överlevt vintern och verkar må bra. Den större bocken jagade den lilla bocken ett flertal gånger under den stund jag låg och kikade på dem.




Bocken och hans get har gått här i byn i flera års tid, geten hade två kid första året jag såg henne, men därefter bara haft ett. Vi får se vad det pluppar ut ur magen i år.




De kom närmare efter en stund. De är sådana här dagar jag önskar att jag hade tillgång till en bättre kamera.




Otroligt vackra djur, och till min stora glädje såg jag en till get uppe vid bergsskärningen också. Det bådar gott inför framtiden!


Kommentarer
Danne.

Fina bilder. Vi får hoppas geten får ett par killingar i år igen.

2010-05-07 @ 16:28:34
URL: http://kvistabo.blogspot.com/
Christer

Roligt! Själv har jag inte sett ett enda rådjur i skogen, fast i trädgården ätandes på mammas blomlökar... ;)

2010-05-08 @ 01:43:43
URL: http://nordjamten.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0