Tjädern

Jag ber om ursäkt för den oerhört dåliga uppdateringen på sistone.

I alla fall vägde jag tjäderna och den vägde 4,5 kilo. Inte så liten vad jag förstått det, men vad vet jag, jag har ju aldrig skjutit nån tjäder förrut!




Tisdag förra veckan lånade jag stövaren Ina igen och var ute på harjakt. Hon fick upp haren ungefär 20 minuter efter att jag släppt henne och sedan drev hon tapptfritt i nästan två timmar. Då tog haren ut på en väg, och hon tappadet bort den. Efter 45 minuter hittade hon igen avhoppet och sedan drev hon klockrent i 1,5 timmar till, tills jag tyckte det var färdigjagat. Jag lyckades bara få se haren en gång, den var överallt där jag inte var. Men å andra sidan har jag inte så jättestor erfarenhet av harjakt, så jag har nog lite att lära.
Ina gjorde ett fantastiskt jobb och jag blev nog lite inbiten för harjakt.





Det kommer förmodligen att bli rätt lugnt på jaktfronten framöver, men ni kan avnjuta rapporter från fisketurer, hundmotion och kanske en och annan jakthistoria här såsmåningom ändå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0