Leva livet

Under veckan som gått har jag varit på skolan tisdag, torsdag och fredag, men jagade förra helgen, måndag och onsdag. Imorrn blir det också jakt, och som jag längtar! Det är verkligen livet att få lyssna till lugnet och känna friden i kroppen.

Planerna är att det blir släpp med Nittro på morgonen på eget område, medan jaktlaget jagar Älgsjöhyggena. Eftermiddagen får Vicke lufta sig, och sen på kvällen ska vi ha jaktlagsmiddag igen.

Nåja, under veckan som gått har det blivit totalt 12 älgar i backen. Jag har skjutit en och brodern två. Pappa har sett en del älg, men ingen har ännu fallit för hans gevär. I tisdags sköt jaktledarn en oxe som Vicke kom med, tyvärr inget ståndskall.

Nu ska jag bädda ner mig, för imorrn är det tidig morgon!



Torkat älgkött och tomhylsa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0