Fågeljakt

Imorrn ska jag ut på fågeljakt med Jimmy och Foxen, det ska bli riktigt kul. Hoppas på skapligt väder utan alltför mycket vind.

Snart, snart, snart börjar älgjakten, och jag har den stora turen att vara ledig från skolan på måndag så då blir det jakt på prämiärdagen! Jag tar med mig Vicke och gör skogen osäker. Vicke som för övrigt skällde älg idag när pappa var ute, riktigt kul!
Nittro hade varit ut i går och hade dragit iväg med nåt och varit borta runt en timme, men inget skällande, men det borde lossna snart, med rätt älg framför nosen på unghunden så.



I slakteriet


Näni, nu ska jag plocka i ordning lite grejer och sen blir det godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0