Åt helskotta igen

Jahopp, det blev stolpe ut idag också. Jag hade endast gått kanske 300 meter från bilen, om ens det, då hund försvinner. Jag står brevid en vändplan och hör hur det börjar knaka i skogen, då kommer en liten oxe på andra sidan av vändplan. Han passerar över plan och sen viker han upp över mina spår, ner mot bilen och så blir det stopp ner mot stranden vid Älgsjön, helt fel i vind förstås. Nittro jobbade på bra men ståndskallet rörde sig lite, så snart hade det passerat över vägen och stod lite mer rätt i vind. Jag började smyga på i det eländiga föret. När jag hade kanske runt 70 meter kvar till ståndskallet gick det loss och sen blev det tyvärr inte stopp igen. Hunden höll i ett tag, men kom sen tillbaka.

Han skällde i 40 minuter och hade en klockren återgång efter att han släppte älgen. Men det är banne mig inte lätt att smyga när det låter som att man kliver i ett flingpaket varje rörelse man gör.
Hade kunnat plocka älgen när den kom över vändplan, men vill inte skjuta en löpälg som första älg för hunden, när jag vet att han kan skälla. Så det är bara att ta nya tag!


Den lilla oxen


Man kan ju bli less för mindre, och nu måste jag tentaplugga, annars hade jag tagit omtag på nytt område, men om jag pluggar flitigt idag så kanske jag hinner ut och släppa imorrn istället.




Kommentarer
Lasse

Snart smäller det! Kul att hundarna era verkar gå bra. Det är alltid lika kul.

2009-11-13 @ 14:05:33
Emma

Tack!

Ja, vi får verkligen hoppas att det smäller snart!

2009-11-13 @ 16:36:58
URL: http://vimlan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0