Tvåkalvsko

På eftermiddagen idag satt jag på pass, första timmen så var det väldans lugnt, Nickes Arro var och vände under tornet mitt.
Så hörde jag plötsligt hur det lät som att nåt trampade runt uppe i backen framför mig, efter en stund ropade min passgranne att det varit fram en älg och vänt hos honom, troligtvis stod den kvar och avvaktade inne i skogen framför passen. Strax efteråt så började det braka och locka inifrån skogen, såg att älgarna kom ut mellan mig och passet åt vänster, dock tvärnitade dom i myrkanten och vände sen åter in mot skogen, drog längs med skogkanten, just utom synhåll och hunden kom skällandes i spåren. Älgarna kom ut på myren igen mellan mig och min passgranne till höger, såg att det var ko med två kalvar, kon tvekade lite innan hon klev ut i den smalaste passagen men så bestömde hon sig och gick över, kalvarna låg hack i häl. Jag hade runt 120 meters håll, men höll inne skottet för det var en massa sly och skit i vägen.
Men spännande var det!!
=)

Nya tag imorrn, så ska jag sitte på passet där Erik sköt sin 18-taggare för några år sen. Det är världens blötaste myr på vägen dit så vi får se om jag tar mig fram utan att drunkna först!!


Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0