Dagen som sådan

Klev upp halv fem imorse, käkade frukost och gjorde litte mackor att medför, klädde mig och hivade in gevär, ryggsäck och hund i bilen. Landade i Dammen typ tjugo i sex och promenerade till pass 2 längs Kilåa, satt där och filosoferade ända till tio då vi bröt. Hörde inte särskilt mycket vare sig på radion eller i naturen kring mig. Visade sig när vi bröt att det låg två älgar i backen, pappa hade skjutit en och hans passgranne en, båda kvigor.

På eftermiddagen gick jag med äldsta hunden, han hade gått på förmiddagen också så han var lite sliten, en lyckades ändå prestera lite skall och skickade ut en älg vid en av passarna, det var också en kviga.

Imorrn ska vi jaga Svarttjärnriset, jag och pappa ska gå med Vicke och så ska David gå med Lucky. Det blir nog finfint det!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nedan följer lite bilder från i lördags då Nittro fick nosa på död älg för första gången!


Lukta gott...


Mmmm...


Nittro och brodern.



Trallalaa!

=)


Kommentarer
Jimmie

Roligt för Nittro att få lukta lite på en riktig älg.



Nittros bror Nisse (Sappo) spårade också älg i förra veckan. Han var lite brydd först vad det var som låg i änden på spåret, men efter en liten stund så flög håren omkring honom.

2008-09-09 @ 13:57:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0