Jagar för fullt!

Jag jagar, jagar och jagar!
Och däremellan sover jag i soffan!
Har ni märkt att om man somnar i soffan och är tänkt att vila ögonen på sin höjd, max åtta minuter, då sover man minst i en och en halv timme, det gjorde jag idag, tror jag tillåmed sov i två timmar!
Inte bra!

Man blir rätt sleten av att vara ute i skogen hela dagarna!
Idag såg jag faktiskt en älg, den sprang jättefort över världens blötaste myr med Vicke i hasorna...
Jag sprang efter, eller ja, smög graciöst i hög hastighet, över den där jäkla myren, bara för att konstatera att den var just det, BLÖT!
Gah!

Idag lossnade rembygeln, för er som inte vet, det är den grejen som håller fast vapenremmen på geväret. Det sa kabonk och studsarn landade hårt på backen. Jag svor, två gånger. Sen funderade jag på om jag skulle slänga skiten och investera i nytt, men nä. Får bli en annan dag!

Ärligt talat, jag är helt i avsaknad av socialt liv just nu om vi bortser från de tio män i varierande ålder jag träffar i skogen. Alla är grönklädda och har vapen i bilen, eller på axeln. Det får mig att fundera på om jag är en fullständigt normal 20åring eller om jag e konstig??

I söndags vart det dramatiskt värre i slakteriet, jag hade inte riktigt hunnit ätit så bra som jag borde under dagen och vid kvart över sju på kvällen när vi höll på tog rätt på sista älgen så kände jag där jag stod och hjälpte Nicke som städade ren kalven, att det här går inte: Jag blev jätteyr, och vinglade iväg, sen svimmade jag nästan av borta vid diskbänken... Pappa tog och slängde upp mig på slaktbordet och stoppade en låda under fötterna på mig så jag skulle få benen högt samt hivade fram en dricka så jag skulle sluta vara blek som papper. Blodsockerfallet var ett faktum, hyfsat jävla läskigt!
Med tanke på att jag endast svimmat en gång i mitt liv så var det här inget jag är van direkt!
Men det gick bra, fast en del i jaktlaget såg lite fundersam ut när jag bara blev tvärmatt så där!

Imorrn är det nya tag!

Hoppas att alla mina söta vänner mår bra, ni ska veta att jag saknar er alla!


Jag och Jeanette innan Stråket!



Kommentarer
Jocke

Helt normal! förutom faktum att ni jagar ren ;)

Skulle ha blivit ännu roligare om det var ihopskrivet och om man fattar det :)



Nu kommer alla som inte jagar tro att man är ett freak. Men det bjuder jag på.



Roligt att det verkar gå bra för hundarna.

Hur ligger ni till annars i tilldelningen ?



// Jocke 22:åring som också gillar skog.

2008-10-14 @ 21:04:53
Endumen

Saknar dig också! Men njut. njut njut :D

2008-10-16 @ 09:32:24
Bella

"Pappa tog och slängde upp mig på slaktbordet och stoppade en låda under fötterna på mig"



Klockrent skrivet! :) Men fan va läskigt :S

2008-11-12 @ 10:14:01
URL: http://elfvendahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0