Bisonoxe.

Ja, det händer ju saker i mitt liv som inte har med karlarna att göra också.

Senaste veckorna har jag försökt stilla mina jaktliga absinensbesvär genom att:
- vara på JAQT-skytte, jag var grym på kula och lite mindre grym på hagel
- umgås med hundarna, cyklat, borstat, gosat och ikväll varit och kikat om jag såg nån älg så man kunde träna spåra med Nittro i lina, dock såg jag ingen älg, men ändå!
- vara på jaktledarutbildning, det var riktigt roligt, intressant och givande
- styrelsesammanträde med jaktvårdskretsen, där jag är suppleant. Vi grillade bisonoxe efter mötet, det var rackarns gott!
- gå i gevärs-köpar-tankar. En 22.a skulle sitta fint.
- ha varit på genomgång av böckerna till Nya Jägarskolan, så nu får man väl hålla egna cirklar om det är så.
- läst mycket jakttidningar, samt Älghunden som senaste numret kom av igår.
- anmält Nittro till hans första utställning. Hede 19 juli, valpklass
- läst massor på Robsoft, ungefär åtta timmar om dagen, mellan samtalen på jobbet.
- även gå i tankar om att köpa första, på riktigt, egna hunden. En tax, drever eller basset lutar det mot, men det är länge dit än.

Pja, sen har man väl gjort diverse andra småsaker också!

Nu ska jag kika på TV eftersom jag blivit lämnad av bror och Bästis åt mitt öde.


På skyttedagen, kula, jag närmast kameran.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0