En regnig dag

Ja, idag jagade vi Älgsjöhygga och jag satt på pass 11 vid Kyrkkilen, Erik på pass 14 vid Rsvillflon och pappa skulle sitta på pass 21 i Getingmyrdalen men så blev det inte. Precis när han höll på packade ut ur bilen kom Tommy och sa åt honom att åka till Dammen istället.
Anders, som skulle gtt med hunden, kunde i princip inte gå på sitt ben som han skadade igår och han skulle åka in till vårdcentralen. Så det slutade med att pappa fick gå med Vicke och Elaine gick med sin tik Zita.
 
Det var lugnt på mitt pass, regnet strilade ner och det var inte ett så muntert väder.
Elaines hund fick tag i älg som gick ut ur området och hon släppte det inne på Tjutbuskogen. Under sin krångliga väg tillbaka kom hon till Kyrkkilen och där blev hon kvar tills hon kom ner till mitt pass, andra gången hon kom dit så tog jag fast henne, då hade vi jagat ca tre timmar och Elaine tyckte att jag kunde ta fast henne.
Några minuter efter det, när jag inte var ritkigt alert kom det en liten pinntjur och knallade över myren ca 100 meter bort. Han stod och klev runt i skogkanten ett tag, kom ut på myren igen och kikade runt lite. 
Jag ville inte fördärva hörseln alldeles på Zita som satt precis vid mitt pass så han fick leva. Ingen älg sköts på förmiddagen.
 
Eftermiddagen vigdes åt jakt norr om basvägen i Suttervika. Nicke gick med hund, jag satt på pass 24 i basvägen, pappa på pass 16 vid Lillstensjön (där jag sköt älg i lördags) och Erik satt på pass längs norra Anderssons-linja. 
Inte heller nu sköts någon älg.
 
Anders hade fått åka och röntga sitt ben, det visade sig att han hade en spricka på knäskålen efter olyckan med Vimecen. Det var inget att göra åt, och han har fått behandling och han hoppades till och med kunna ta ett vägpass imorrn.
 
Kon och kalven som syns på filmen i förra inlägget
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0