Sommarjobb, vårmöte och snö

Jag har fått sommarjobb! Det satt långt innne men nu är det klart med jobb åt SLU i sommar. Jag ska jobba med ett projekt som inventerar skogsskador, främst törskatesvamp. Sen har jag även möjlighet att hoppa in på riksskogstaxeringen när projektet är slut i början av augusti. Så jäkla skönt!
Jag börjar redan måndag den 14 maj med praktik nere i Halland, och sen veckan därpå har jag utbildning i Gideå.

Idag hade vi vårmöte med jaktlaget, jag bestämde mig för att jag ska jaga som fullvärdig medlem i år, alltså med köttlott. Jag har jagat utan köttlott tidigare år, men istället jagat "gratis". Nu blir det mer kött i kylen dock!

Ute faller snön, och ikväll ska jag iväg och jaga lite bäver är det tänkt, var ute igår också. Såg två stycken men de klarade sig, men nu vet jag vart de har sin matplats så nu var det väl tusan om det inte blev nåt!

Hundkontot tickar sakta men säkert framåt och om allt går bra så blir jag med hund om ett år. Kikar stamtavlor och provresultat tills ögonen blöder redan nu!


Nittro och Kitos myser i vårsolen



Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Va skoj att planera för ny hund. Jämte till eller en annan?

2012-05-05 @ 18:50:08
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0