Årets (hittills) vackraste dag

Efter att ha haft hemlängtan i flera veckor tog jag igår bussen och begav mig hemåt Gillhov...

Imorse steg jag upp runt nio och satte i mig frukost. Efter det tog jag med mig Nittro och skidorna på en skidtur på sjön, himlen var klarblå, solen sken och minimalt med vind. Hur härligt som helst!
När jag kom hem gjorde jag och mamma i ordning för en fisketur. Kälken packades med mat, dryck, ved, stolar, liggunderlag och fiskegrejer och så bar det iväg!


Framme vid Butjärna

Väl framme så tog jag skryllan och borren och borrade mig ett hål i isen, första kvarten högg småobbarn konstant och efter att ha plockat upp nästan tjugo stycken fick jag se mig själv som besegrad och gick för att äta istället.
Mamma hade dukat upp den medhavda maten, min favorit:
Älgskavspita


Fräs på älgskav, champinjoner och lök som du sedan lägger i ett pitabröd tillsammans med sallad och vitlöksdressing. 
Helt galet gott!


Njuter

Fiskade lite mer sen, men fick bara småabbore då också. Ingen av storlek som var värd att ta kort på eller ens spara.

Men en underbar dag i solskenet har det varit!
Efter Butjärna åkte vi vidare till Buan.


Mamma på skoter utanför stugan


Som vanligt sken solen i Buan.




Kommentarer
Danne.

Som sagt, jag är inte alls avundsjuk.... :) Ha de gott. / Dan.

2011-03-11 @ 22:31:05
URL: /http://kvistabo.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0