Sommaren som gått och hösten som kommer

Sommaren som gått har varit fin, det har varit soligt, varmt och skönt. I början av somaren såg det ut som att jag bara skulle få jobba två veckor, sista i juli och första i augusti. Men så ringde chefen dagen innan midsommar och sa att han behövde mig redan på måndagen därpå. Så totalt tror jag det blev sju veckors jobb på mätstationen i Gällö.

Vad har jag gjort annars då?
Ja, veckan innan midsommar åkte jag upp till finaste Johan i Hortlax oxh var där ett tag, och midsommar firades sedan i Dalarna hemma hos världens bästa dalmasar, som också händelsevis råkar läsa samma program som mig. Det var riktigt trevligt, och jag förälskade mig helt i trakten kring Siljan. Hur kan något vara så sjukt vackert?
Sedan har sommaren bestått av en hel del ridning också, hemma hos Marie i Dödre. Fina Othello, Fjunis, Sim och Messa har varit trevliga sommarbekantskaper. Och såklart Marie också, med alla katter och sin kunskap som hon gärna delar med sig av. Jag har även ridit Queen lite i sommar.



Fjunis och jag första gången jag red honom


Nu närmar sig hösten, med allt vad det innebär. På måndag reser jag norrut igen, och om två veckor börjar skolan med den första kursen, Ekologisk fältmetodik 15 hp. Det kommer bli kul!
Något annat som kommer lbi kul är att ta hand om det nya nollorna, jag och Jerk kommer vara generaler och ansvariga för hela konkarongen med mottagning och allt. Som tur är har vi ju hjälp av våra phösare.

Sen börjar ju jakten också, mitt enda mål i höst är att skjuta minst en älg på ståndskall. Ifjol blev det ju bara pass-älgar skjutna. Men tyvärr så begränsar skolan min möjlighet till att vara hemma och jaga, vilket ju gör det hela lite svårare. Jag har dock en god känsla inför den höst som kommer.

Och så kommer jag och Johan att bli sambos i början av november, hur coolt är inte det då?


På återseende.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0