Dissektion av daggmask och syrsa

Idag hade vi materialstudier igen, vilket vi har nästan varje dag. I Museet fick vi kika på bland annat sjöstjärnor, sjögurkor, ormstjärnor, lancettfiskar, sjöborrar och sjöliljor. Men dagens största event skedde i labbet där vi dissekerade daggmaskar och hussyrsor.


Jag - sjukt fokuserad när jag just ska till och klippa upp masken

Jag uppskattar verkligen att vi ändå får göra så pass mycket praktiska saker, och känna och titta på de organsimer vi går igenom på föreläsningarna. Imorrn väntar genomgång på groddjur och fiskar, och därefter materialstuder på dem.


Syrsa var dagens andra offer

På onsdag ska vi ut på fågelexkursion och skåda fågel, det ska bli riktigt roligt! Jag hoppas på kanonfint väder och att vi får se massor av fåglar.
Har en uppgift över påsk sen då jag ska ut och skåda fågel hemma och redogöra för vilka arter jag sett och hur många individer av varje. Kul nu när det börjar komma flyttfåglar och så.


Jag och Linda i stor koncentration

Nu längtar jag hem en massa mycket, ska verkligen bli skönt att åka hem på onsdag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0