Biologtänk?


När jag var på affärn nyss valde jag medvetet bort att köpa en påse, för att istället lägga den extra kronan på ekologisk fil. Biologtänk?



Appropå biologtänk är det egentligen hög tid att börja fundera på hur jag vill forma min utbildning i framtiden, vill jag gå enbart de kurser programmet erbjuder eller vill jag välja andra?

För att få klarhet i vad jag bör göra för att kunna jobba inom det jag vill så ska jag träffa vår studievägledare imorron.

Vad vill jag egentligen göra då?
Jag vill jobba med jaktfrågor, förvaltning av vilt och frågor som rör det svenska viltet och samhället, och hur man ska få dessa faktorer att komma överrens. Som det känns borde jag således rikta in mig mot viltbiologiska kurser, alternativt med inslag av skogsekologi.

Vi får se!

Nu ska jag kika SM-final - HEJA SKELLEFTE!



Kommentarer
Jonas

Det råd vi hela tiden fått, av både näringen och skolan, är att läsa det vi vill. Så det torde bli mitt "råd" till dig också...

Det man vill läsa gör man ofta bättre ifrån sig på än något som man anser sig måste läsa. Sådan är jag iaf...



//Jonas

2011-04-08 @ 00:16:08
URL: http://harvner.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0