Vita vackra vinterland

Säga vad man vill om kyla, snö och vinter, ingen kan förneka att det är nästan smärtsamt vackert ute när det är kallt och allt är täckt av vit och mjuk snö!



 

Igår mötte jag upp Sandra strax innan 12 för att bege oss söderut i en mörkblå Passat med försvarets svarta regskylt på. På vägen mötte vi bland annat en massa renar, och så fick vi se vad som mest troligt var en kungsörn, men tyvärr fick jag ingen bra bild på den.


En glad chaufför



Renar



Färdkost deluxe!





Idag blev harjakten inställd då det är rätt kyligt här idag, men kylan stoppade mig inte från att ta en förmiddagspromenad med Vicke i det här snötäckta landskapet, kameran fick också följa med!


Skoterleden över sjön



Vy ner mot Vika



Grålle i motljus



Bushunn gillar snö!



Gillhovs kyrka



Huset

Jag är väldigt glad att jag åkte hem i helgen, känns väldigt skönt! Men imorrn tar jag och Sandra den blå faran och reser norrut igen!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0