Älg nummer 3

Igår så jagade jag inte eftersom jag hade en buss att passa för att åka in till Östersund. Men min kära bror var ute med Nittro, och jodå, älg nummer 3 åkte i backen efter ett riktigt bra hundjobb. Har bara fått andrahandsrapport från händelsen, men ska ringa brodern ikväll och få klarhet i vad som egentligen hände. Brorsan är för övrigt hemma och jagar fram tills trosdag, sen tar pappa över och jagar hela helgen. Nittro har faktiskt haft tag i/skällt älg varje släpp sen den första älgen föll, det här känns riktigt bra, förutom att jag inte kan vara hemma och jaga så mycket som jag vill.

Faktum är att jag just nu sitter på bussen på väg upp till Umeå igen. Jagade både i fredags och i lördags, fredagen med Nittro, han skällde och hittade älg men de sprang rätt upp i famnen på mig så det gick ju inte alls det. Lördagens ägnades åt Vicke, men det hände inget som är värt att nämna. I söndags firade vi farmor som fyllde 90 år, så då blev det inte tid för någon jakt.

Skulle behöva ha tag i lite väteperoxid för att bleka pannbenet från min tiotaggare som sköts i september. Den väteperoxid jag hade var dels för gammal och dels för svag, inte ett rätt liksom. Så har du nåt till övers så är det bara att höra av dig!

Kvistabo (vars blogg ni finner länken till i menyn till höger) skriver många fina ord om något så svårt som att mista en jaktkamrat, läsvärt.

Under resten av veckan ska jag ta igen det jag missat i skolan de här första två dagarna på nya kursen - Klimatförändringar, och sen till helgen så är det sittning på fredagen och sen på lördag låter det som att det blir fest. Kulkul!

Tre timmar kvar av denna bussresa...



Kommentarer
perran

Alltid kul när det lyckas :O)

2010-11-09 @ 13:55:27
URL: http://billstabo.blogspot.com/
Christoffer

Äntligen hittade jag tillbaka till den här bloggen.. Hade "tappat" bort den ett tag ^^

2010-11-15 @ 18:11:46
Jonas Gabrielsson

Låter som du får komma ut o jaga en del ändå!

2010-11-21 @ 23:58:45
URL: http://jaktfeber.blogg.se/
Jimmy

Om du behöver väteperoxid så kan du ju ta en sväng förbi FRESK:en när du passerar stan nästa gång. Finns på liters flaskor där. Lycka till med blekningen

/Jimmy

2010-12-02 @ 18:52:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0