Björnjakt = hundmotion

Idag var vi ute och släppte Nittro, det kallades visst att vi var ute på björnjakt, men någon björn blev det förstås inte. Däremot drog han iväg med älg två gånger, första alldeles direkt när vi släppte och sen så blev det en omgång till, men då tog han upp alldeles precis framför oss så de älgarna var på språng redan, men vi fick ju höra några skall ialla fall.



Lite rast och vila efter att jycke kommit tillbaka efter de andra älgarna han var iväg med.


Idag har jag meckat med geväret eftersom jag inte kunnat skjuta överhuvudtaget i sommar, det har inte fungerat överhuvudtaget på älgbanan. Så nu har jag bytt tillbaka till min vanliga ammunition, slipat ner kolvkammen en halvcentimeter och idag skjutit femtio skott för att om möjligt lokalisera problemet. Efter sista kolvjusteringarna så började skotten sitta där de ska igen.
Hittills i år har jag nog fått iväg runt 300 skott iaf, lite lite men så går det när man inte har mycket tid över. Blir några till imorrn, då jag ska på älgbanan för sista gången innan jakten, hinner inte iväg nån mer gång.


Hoppas ni har en trevlig helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0