Hundskrälle!

Den här veckan bor Nittro hos mig i lägenheten på Frösön, det går riktigt bra, trots att han egentligen inte bott inomhus sen han var valp eftersom brorsan är allergisk.
Just nu ligger han i sin bur och sover sött, snarkar gör han också! ;)

Dock så var han billig en stund när han lerade ner halva sig när vi tog en promenad för ett tag sen. Det blev en avspolning i duschen! Tur han är så lugn och cool, han tar liksom allt med en svansviftning, och sen är det inte mer med det.
Mindre genomtänkt var det att han ruskade av sig, så jag får väl skrubba badrummet nån dag snart...

Varför bor han med mig då den här veckan?
Ja, vi har ju hundkursen imorgonkväll och jag ville verkligen inte åka en extra resa ner till Gillhov för att hämta honom, det blir ju liksom 18 mil mer än nödvändigt, så jag tog med honom igår.



Nittrovargen igår innan vi gjorde kväll

Kursen imorgon är i Grytan och det ska bli kul att verkligen komma igång igen. Det märktes redan förra gången stor skillnad gentemot när vi gick kurs ifjol. En betydligt coolare och lugnare hund.

Nu ska jag laga lite lunch så jag orkar med resten av dagen, ikväll blir det långpromenad uppåt Vagled, och förhoppningsvis kan vi undvika att bli alldeles smutsiga!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0