Tillbaka på hästryggen

I måndags efter skolan så begav jag mig åter mot vackra Lockåsen och underbara Cosmic Queen, första gången jag red henne på evigheter som det kändes. Hon gick som en klocka, men var otroligt pigg, så jag red mycket tempoväxlingar, halter, öppnor och slutor, och så småningom hade jag en ganska cool häst i mina händer. Hon är fruktansvärt häftig det där yrvädret!

Skolan, ja. Det har nu dragit igång på allvar med kemi, biologi och matte. Det känns helt okej, men jag måste verkligen nöta in matten för att jag ska fatta och för att det ska fastna. Skulle lätt byta ut mattekurserna mot språk om det var möjligt, men det går ju inte direkt!

På måndag är jag ledig så då blir det jakt på självaste premiärdagen, det gillar vi skarpt. Vi får se om jag tar Nittro eller Vicke, men det lutar mot Vicke i dagsläget. Eller varför inte båda? Dagen är ju lång, och jag tror hundgården vid jaktstugan är klar då, så kan lämna en hund där, så behöver jag inte ha honom i bilen och det är varmt.

Imorrn blir det skola mellan 8:15 och 10:00, sen hem och plugga och ta rätt på tvätten, sen åker jag till Queen igen. Funderar på att ta en riktig långtur och bara njuta av hästen. Eller kanske rida på banan en stund, vi kan behöva lite hyfs både jag och hästen! =)

Nu ska jag kika på TV, har förtjänat det efter att ha begravt näsan i matteboken halva dagen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0