Septemberjakten snart slut.

Imorgon är sista dagen för septemberjakten, dagen kommer självklart att avnjutas i skogen med hunden. Tänkte plugga en stund på morgonen och sedan ta med Vicke ut i skogen, och förhoppningsvis ta en älg. Utan passare är sannolikheten för ståndskall något större ialla fall, med tanke på att älgarna är något mer ostörda.

Blev femton älgar nedlagda under de första nio dagarna jaktlaget var ute. Tyvärr ojämn fördelning mellan kalv och stora, men förhoppningvis lossnar det till oktober.

Just nu är jag inne i en läsperiod av det tyngre slaget, har under fyra dagar gjort 6 kapitel i kemiboken, alltså verkligen jobbat igenom dem ordentligt. Har två kvar att jobba igenom innan jag är färdig med det jag har tenta på nästa lördag. Sedan har jag tenta i Biologi A och Matematik B vecka 44, så det är fullt upp.

Har heller inte hunnit med hästen som jag vill, men har nu lovat mig själv att jag ska dit till veckan. Lite paus från pluggandet borde jag kunna få unna mig själv. Underbara Queen som jag saknar så himla mycket!

Ikväll, efter plugg, så blir det middag och bowling med Jimmy, Jocke, Hanna, PH och Elin. Det ska bli riktigt kul, och sen bär det alltså av hemåt för att avnjuta morgondagen.

Nästa fredag ska jag och pappa till Hede med hundarna. Nittro ska HD-röntgas och tatueras, han är bara chippad nu, samt göra allmän hälsokoll på båda hundarna, så Vicke får följa med också.
Så nu får ni hålla alla tummar ni äger och har för att Nittros höfter är fräscha och fina!

Nittro ska för övrigt också ut i skogen imorrn, men det blir pappa som får lufta honom.



Näni, nu ska jag återgå till mina spännande molberäkningar i kemin!








Arro, älskade underbara hund.
Jag saknar dig!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0