Galen häst, rävjakt och promenad

Jani, det verkar som att även jag drabbats av en galen häst. Igår när de skulle in så tog jag in Troll först och sen när jag skulle hämta Queen tror jag det brann för henne. Först sprang hon femtioelva varv i hagen och bockade, brallade och slog åt alla håll och kanter, sen när hon lugnat ner sig, och jagat stackars söta Aliz en stund, så tog jag fast henne och skulle leda ut henne. Halvvägs ut genom grinden freakar hästen ur igen och jag känner hur hon kommer, sedan springer hästen bokstavligt talat över mig! Sedan när jag ligger där på backen så kommer Aliz farande också, men hon valde tack och lov att springa runt mig. Efter det tog Queen ut på vägen och drog fullt race över till grannens nordisar, därav minst en hingst. Jag fick ta i henne vid hagen lääängst bort, och där stod hon och såg pillimarisk ut. Sedan lät hon sig snällt ledas hem igen. Knasiga hästen! Under ridturen var hon dock ängeln själv, både idag och igår.

Nu är jag hemma igen efter sex långa tråkiga dagar med jobb. Så jag är alltså ledig imorrn, sen jobb tre dagar och sen ledigt i hela fyra underbara dagar! Jaaaaa!

Stoort grattis till Anna och Niklas som blev föräldrar i fredags!



Nu när jag kom från stallet så åt jag middag och sedan plockade jag med studsarn och gick ut på lite rävjakt, dock lyckas jag inte ta död på nån trebent räv idag heller. Erik var ute och försökte ta den av daga förut idag, och det hade ju gått bra det om det inte var för att han hade med sig hagla och inte studsarn. Illa, illa.

Ikväll har faktiskt Magnus frågat om jag vill följa med ut på en promenad, och ja, varför inte? En promenix är alltid skönt, och Magnus, han är ju Magnus. Det säger väl det mesta.

Sen ska jag sova för jag är trötten, kom hem från stallet skapligt sent igår och så har jag jobbat sen sex imorse.

Nu ska jag äta sån där vaniljkräm som man har på tårtor för det blev över när mamsen gjorde tårta nyss! Mumselimumsmums!







Första älgen, det är några år sen nu, men ack vilka minnen.
Ett fullkomligt prickfritt arbete av Arro-hunden och sedan talade fina, fina Tikkan
.








Kommentarer
Bella

Tror att de är vårkänslorna som spökar för den dära hästen :)

2009-04-07 @ 21:21:26
URL: http://elfvendahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0