Filmer

I lördags var jag på bröllop och firade vigseln och kärleken mellan min goda vän Emelie och hennes Jonas, därför jagade jag inget den dagen. Men Tord sköt en ko och Sebbe fick skjuta sin allra första älg! Ett stort stort grattis!
 
På söndagen var det dags att jaga Bröttjärnberget. Jag skulle gå med Nittro och pappa satt på pass 9 i Långtjärnänn.
 
Gick in från Älgsjövägen och vek straxt upp i contortan framför pass 6 och 15. Det luktade älg i skogen, på riktigt alltså! Det fick sin förklaring några meter senare då jag gick rakt på en påbörjad brunstgrop. Nittro rullade sig förtjust i den! Han fick tag i en älg som stod bara 80 meter ifrån mig, men den gick snabbt bakåt och Nittro släppte den ganska snabbt. Sen fortsatte vi färden framåt och när hunden varit borta en stund så smäller det två skott på pass 4, nere mot byn. (Ni vet där jag satt häromdagen och anjöt en vacker soluppgång?)
Simon sköt på en oxe som kom tillsammans med ko och kalv.
 
Strax därpå tog Nittro upp nere i bäcken mellan Bröttjärna och Stornöttjärna.
 
 
  
 
 
 
Som ni ser så var det grävling han skällde!
Det hela slutade med att jag sköt den efter att älgjakten var avbruten för dagen.
 
Nu är den flådd och nedfryst tillsammans med kraniet, så det ska skickas till konservatorn och bli berett!
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Hej!
Intressanta videosnuttar.
Tänk att grävlingar är så kampiga. Hoppas det inte blev några bett då de har elaka baktierer

Svar: Han blev lite tuggad på nosen, men inget allvarligt. De satt ju ihop med varandra lite från och till så jag är glad att det inte blev något värre,
Vimlan

2013-09-20 @ 22:56:02
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0