Nu är det nära.

Sensommaren och hösten (??? det är just nu ca 20 grader ute...) har kommit och med den kommer jaktsäsongen!
I år har jag också tillgång till småviltsjakt här på marker runt Umeå. Jag har varit ut ett par gånger efter rådjur/räv/grävling/mufflon/whatever-kommer-fram, men hittills har jag inte skjutit nåt. Däremot hade jag häromkvällen en betande pinntjur inne på ca 40 meter som närmast. Den var så närgången att jag helt missade rådjuret som kommit ut på lägdan - allt jag hann se var rumpan när den försvann in i skogen. Var det bocken månne?
 
Framåt senhösten räknar jag med att mufflonfåren, som finns i en rejäl flock här, kommer att bli mer synliga och jag hoppas på skjuta ett under den fortsatta jaktsäsongen.
 
--- --- -- -- -- -- -- -- -- ---
 
Men nu över till årets tilldragelse - älgjakten!
Jag reser hem från Umeå imorrn och på lördag börjar den gemensamma jakten med laget! Finallyyyyyyyy!
 
Brorsan har givetvis tjuvstartat och sköt i måndags en kalv på ståndskall för Nittro! Woopwoop - grattis!
Till veckan är det min tur - det är ju år och dar sen jag sköt något på ståndskall sist!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0