Gräsbergets Vicke

Tio år fick vi tillsammans. Tio år av jakt, spårning, skidåkning och vänskap.
Jag minns alla de eftersök du gjort,
hur din fantastiska nos har fått många jägare att dra en suck av lättnad.
Jag minns ett oerhört vackert ståndskall vid Näktens strand,
att vi tillsammans fick jaktlycka den dagen. 
Du har lärt mig att alltid lita på hunden, för du hade alltid rätt. 
Tänk att det var du som visade Kitos hur man skäller på älg, vilken underbar dag det var!
Alla soliga vårvinterdagar när jag tolkat efter dig på skidor, de glömmer jag aldrig.
Idag har du sprungit vidare. 
Där du är nu finns det ingen hälta,
bara massor av skog, älgar och mat.
Älskade Vickeomkull
 
Tack för allt!
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0