Livet rullar på

De sista dagarna av jullovet vigdes åt jakt, vädret var inte det allra bästa med regn och tö vilket ledde till skare. Det blev både harjakt och fågeljakt, men inget sköts.
 
Nu håller jag på pluggar inför tenta på fredag i GIS. Men efter det väntar först en vecka med intensiva förberedelser för mitt exjobb (Betesinventering på Lojsta hed) och sen börjar jag min nästa kurs - Tropisk ekologi.
 
Kursen börjar med åtta dagar föreläsningar här i Umeå och sen reser jag och tre kursare till Malaysia! 
De första två veckorna ska vi ha lite semester och sen den 18 februari börjar kursträffen på Borneo. Två veckor regnskog, snorkling, coola djur, stora insekter och massor av ny kunskap väntar! Och som jag längtar!
 
Ska försöka komma ihåg att lägga ut ett schema över tiden jag ska vara borta så kan ni som vill hålla lite koll på mina förehavanden.
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Häftig utbildning du går på med en sådan resa. Var rädd om dig.
Vi har ännu 2 v kvar av rådjursjakten..lovat kallare vilket inte är bra. Skall starta Ayla på sista drevprovet inför championatet

Svar: Jag följer som alltid din blogg och hållar tummarna för att Ayla plockar hem det sista drevprovet också!
Vimlan

2013-01-14 @ 20:33:13
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0