Grubbel

Mitt mål hela det sista året har varit att skaffa min första egna hund under den här våren, och jag hoppas verkligen att det ska gå i lås.
 
Men självklart blir jag lite osäker ju närmare våren vi kommer.
Tänk om det inte är rätt läge att skaffa vovven nu?
Först reser jag bort nu i fem veckor, sen drar exjobbet igång. Kommer jag kunna ta hand om en valp och skriva ett 15 hp exjobb samtidigt, förvisso är min plan att inte skaffa valpen förrän i slutet av exjobbet, men ändå? Kommer jag få tag i ett sommarjobb där jag kan ha med mig valpen?
Kommer det funka i höst med skola och hundägeri samtidigt? Vi är förvisso två som kan ta hand om hunden, så på något sätt går det säkert lösa. Jag hoppas kunna få plats i en av hundgårdarna på skolan, men det är få hundgårdar och många hundägare, så det kan bli svårt.
 
Men att skaffa hund är det jag absolut allra helst vill, och har velat i flera flera år. Väntar jag längre kommer jag bli tokig! Jag har sparat ihop mer än tillräckligt med pengar för att finansiera köpet och den första tidens större utgifter. Jag har ju också som bekant hundar sen förr, även om de ägs av och bor hos pappa, så jag är ju inte nybörjare i frågan, även om jag är långt från fulllärd i hundlivet.
 
Är det bara lite kalla fötter så här när det, trots allt, närmar sig den dag då jag lyfter telefonen och ringer på den första kullen? Vem vet... 
 
Det är mycket att tänka på.


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Gör det du känner för. Se lösningar i st f problemen. Lite planering, någon backup som passar den när du är borta så ordnar det sig....
För kallt här nu för taxarna att jaga i helgen..suck. Vi har ju bara till sista januari...alltså nästa helg till bara

Svar: Det ser ut att bli valp. Jag kommer bokstavligt talat att bli tokig om jag måste leva utan hund i Umeå längre!
Vimlan

2013-01-18 @ 22:27:01
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Lasse

Det blir aldrig "rätt" läge.

Men vill du så kan du :) resten löser sig.
Glöm inte den stöttning och dem förutsättningar du har i din närhet heller med bror och far och allt.

2013-02-20 @ 13:16:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0