Vickes första släpp

I onsdags var jag ute med Vicke i skogen för att göra hans första släpp för säsongen. Jag släppte på morgonen, hunden drog direkt baklänges in i Bröttjärnberget (hade tänkt gå i LIllnöttjärnberget, men vovve hade andra planer). Han hade förmodligen med sig älg hela vägen ner mot Bröttjärnflon, och sen släppte han det nere vid södra änden av Bröttjärna. Han fortsatte runt Bröttjärna och vek sedan upp i Älgsjöberget. Där någonstans slutade pejlen att fungera, underligt nog, och jag förlorade kontakten med hunden.
 
Väntade uppe i Älgsjöns norra del och där hittade jag dessa.
 
Björnspår, små men naggande nervpirrande!

Vicke fick jag tillbaka fyra timmar efter släppet, då hade han hamnat nere i byn där det var någon som ringde upp pappa när de såg numret på pejlhalsbandet.
 
Fasen vad bet man blir när pejlen slutar fungera!
Men nu har vi fått liv i den igen, tack och lov!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0