Försäsongssläpp

Idag släppte jag Nittro för första gången för säsongen. Han lyckades påminna mig, som känt mig lite opepp och inte alls jaktsugen på sistone, om varför jag älskar det här med jakt.
 
När pulsen går från normalläge till max på ungefär 0,2 sekunder och det kommer en älg utkutande ur skogen, ca 10 meter ifrån en, då vet man att man lever!
Tack Nittro för påminnelsen, upplevelsen och den förväntan som nu äntlgen finns inför hösten!
 
Så här ser älgarna i Dödre ut i år. Jag hoppas de blir långsammare till jakten startar!
 
Full galopp
 
Lundgårdens Nittro
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Grattis till bra fångade bilder, att du var med där. Tänk om det varit älgjakt då hade den legat på vägen eller hur?

Svar: Nwj, inte när jag går med hunden. Då ska det banne mig skjutas på ståndskall. Helst i alla fall! ;)
Vimlan

2013-08-25 @ 22:28:57
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0