Lugna dagar

Egentligen är jag för trött för att blogg just nu, men det blir en kort rapport ändå.
 
Igår satt jag på pass 11 vid Dösjön, fick lyssna på ståndskall från Elaines hund i drygt en timme där det stod ca 200 meter från mitt pass. Det var förstås oerhört spännande!
Elaine fick till sist skjuta kalven ca 10 meter ut i Dösjöns kalla vatten. Det blev båtbogsering av älgen innan dagen var över.
 
På eftermiddagen jagade vi i Bröttjärnberget och jag gick med Vicke. Han sökte riktigt bra och gick i väg med älg mot pass 12 och 14, brorsan satt på pass 12 och han hade hört knak och så ute på hygget men aldrig sett älgarna. Sedan fick Vicke tag i älg igen men den gången gick det ut längst nere vid pass 22 i södra änden på Älgsjön, där satt det såklart ingen då.
 
Micke gick norra biten av området och fick tag i älg som gick ut på pass 10 i Älgsjöns norra ände där Simon satt. Han sköt den ensamma kalven med två välriktade skott. Grattis!
 
Vicke höll i de älgarna långt upp i Älgsjöhyggena, och släppte nära metkroksvägen. Då hade vi redan brytit jakten för att det började bli sent och vi skulle ta rätt på Simons älg också.
 
Idag har vi helt enkelt inte skjutit någon älg.
 
Imorrn ska vi som sista såt den här veckan jaga i Älgsjöhyggena, pappa går med Nittro och Anders med Zeb. Jag sitter på pass 12 vid södra Långtjärnänn och Erik sitter på pass 11 vid Kyrkkilen.
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Tur att du orkade, alltid kul att läsa dina jaktupplevelser. Lite annan älgjakt än vi har hos oss i söder....Hoppas på din tur imorgon!!!

Svar: Nu har jag jagat 14 dagar i sträck i oktober, så det blir ett par dagars vila nu innan jag ska på't igen!Följer dig på din blogg också, fast jag är sämre på att kommentera. :P
Vimlan

2012-10-20 @ 21:51:33
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0