En käftsmäll

 
Ibland är det bara inte meningen.
Jag gjorde eftersök efter konstens alla regler, Nittro var lös i området efter att jag skjutit,
jag jagade i området i tre omgångar efter skottet.
 
Men idag hittade Erik och Kitos igen oxen som jag sköt på i måndags.
Det var inget dåligt skytte, utan precis som jag kände efter skottet hade det tagit precis där det ska.
 
Kan man ha mer oflyt?
Tre älgar i samband med ståndskallet och skottet ställde till det för hundarna,
att älgen vinklade 180 grader från den riktning jag såg han tog efter skottet och
dog ovanför där jag stod gjorde att Nittro inte fick vind av den.
Vicke kom på kon och kalvens spår alla gånger vi tog omtag,
de omtag vi tog för att vara säkra på att spåra rätt älg.
 
Tänk om...
Jag bara låtit Nittro vara lös i 15 minuter till så kanske han hittat den
Jag hade gått 50 meter längre söderut när jag gick upp till vägen
Jag sett att älgen vinklade upp mot vägen efter resan ner mot sjön
Jag inte varit van att jag ibland skjuter för högt, och
jag inte blivit osäker på känslan som sa att skottet satt rätt
Det inte varit två andra älgar på ståndskallet som rörde till spårningsarbetet
Jag bara hittat igen den, där och då
 
 
Jag mår illa.
 
 


Kommentarer
Fredrik

Ojoj.... Sånt är tungt, kommer att svida och grubblas med alla "om" under lång tid!

Men man lär sig alltid nåt nytt åxå.

Upp med hakan / Fredrik

Svar: Såklart lär man sig, men det här var en särdeles tung lärdom.
Vimlan

2012-10-15 @ 16:36:47
URL: http://fredrikmooseater.blogspot.se/
Majsan, Lindsjo taxar

Ja visst är det jättetrist...tänk inte på det nu...försök att lägga det på hyllan så fort du kan.
Nu är det säkert jättejobbigt och ut i skogen med dig ...
Kram!

Svar: Det är tungt. Men jag vet ju i alla fall att den inte led. Den var stendöd efter att den lagt sig där den låg. Sån himla otur bara att jag inte hittade igen den samma dag...
Vimlan

2012-10-15 @ 20:28:02
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Lasse

Jobbig känsla :( förstår precis vad du menar.

2012-10-16 @ 14:47:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0