Måndag 26/11

Just det, den där måndagen när jag och Johan var ute för två veckor sen har ju inte avrapporterats!
 
Under natten hade det kommit ett tunt lager snö, alldeles lagomt för att få bruka sitt snökamoställ. Någon älg blev det inte men jag bjuder på lite bilder från dagen.
 
Johan och Nittro
 
Glad vovve!
 
Utsikt över Näkten och Oviksfjällen från toppen av Stensjöberget
 
Bjuder på en bild på mig själv också
 
Holmtjärnkojan - en gammal skogsarbetarkoja
 
Igår begravde vi farfar, en väldigt tung dag.
Idag har pappa och Erik jagat med Vicke och Kitos. Kitos skällde älg, tjo!
 
Imorrn ska jag släppa lös Nittro i skogen igen, och jag hoppas jag får nedlägga en älg. Det vore gött!
 
 


Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

Uj hade missat dett inlägg.Vilka härliga bilder från er natur. Nu har vi vinter här nere med och tyvärr även jaktsäsongen för våra taxar. Idag var det älgjakt men vi bangade pga att det var kallt o sitta på pass. De sköt 2 kalvar vad vi vet, det var även gris på gång

2012-12-08 @ 17:22:48
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0