Lågvattenmärke riktigt

Nya bottenrekord i hur ofta/sällan jag bloggar numera.

Vad har jag gjort i sommar egentligen?
JOBBAT är det enklaste svaret på den frågan. Jag kom hem från Norrbotten i lördags efter att ha avslutat törskatesvampsprojektet som ligger under SLU och NRS (Nationell riktad skogsskadeövervakning). Imorrn bär det av söderut till Halmstad för nio dagars jobb på R-taxen. SEN är jag äntligen lite ledig innan skolan börjar...

Ja, om jag ens ska gå skolan alltså... Jag har ännu inte kommit in på den enda kursen jag finner intressant under första läsperioden, och vet således inte om jag ska plugga då än. Andra perioden ska jag läsa en GIS-kurs på 15 hp, så det är iaf klart.

Men OM det inte blir någon kurs i Viltförvaltning (kursen jag ännu inte kommit in på) så blir det ialla fall massor utav jakt, det är ju alltid något!

Johan har tagit jägarexamen nu och jag är en mäkta stolt flickvän, i höst ska han minsann få lyssna på ståndskall och bli lika miljöförstörd som oss andra!




Kommentarer
Lasse

hur långt har du kommit med plugget nu? När planeras examen och var blir det för sort :)

Svar: Jag har läst två år, inne på tredje nu. Planerar att ta examen i vår, det blir då en kandidat i biologi. Efter det finns det planer på att ta en master i fisk- och viltförvaltning.
Vimlan

2012-09-11 @ 12:48:33
Lasse

Coolt, då får du flytta upp på skogis då? eller finns det sådan kurser nere på Universitetet också?

2012-09-19 @ 13:31:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0