Universitetets mest intressanta rum?

Just nu jobbar vi mycket med materialstudier av djur i alla dess former och färger. Fokus under den här veckan har legat på att lära sig känna igen allt från svampdjur till olika typer av mollusker. Allt material vi studerar återfinns i ett rum på universitetet, och här sker också delar av materialstudierna.

För mig är det här bästa, och mest intressanta, rummet på hela universitetet!


Den här synen möts man av när man kommer in i rummet

Här kan man förutom en hel del vanliga svenska djur och fåglar få se konserverade djur från andra delar av världen. Kranium, embryon i olika utvecklingsstadium, krokodiler, grodor, bläckfiskar och massor med mer!
Till exempel den här ungefär två meter långa stören.



Jag har nu sökt kurserna jag ska läsa till hösten, det blir först Ekologisk fältmetodik 15 hp, och sen under den andra läsperioden så blir det Genetik & Evolution 15 hp. Har ju som jag nämnt tidigare också sökt en fristående distanskurs i viltförvaltning. Jag hoppas verkligen att jag kommer in på den!

På onsdag lastar vi (alltså jag, Johan och kusin Tobbe med fru) bilen och beger oss till Jämtland för att fira lite påsk, det kommer kännas sjukt skönt även om ledigheten är kort, och involverar en hemuppgift också.
Blir intressant att se hur Kitos växt sista veckorna!


Bältdjur



Hopppas ni alla har en trevlig helg!



Kommentarer
Anonym

minns du "bältan" vi såg i USA?

2011-05-02 @ 21:22:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0