Segdeg

Det går trögt med jakten, på fem dagar har det bara blivit 7 älgar, vilket är väldigt lite för att vara hos oss. Pappa fick i alla fall skjuta en kalv i måndags på gångstånd för grannlagets hund.
Hundarna våra har inte kommit igång som jag hoppats. Vicke skällde lite i måndags på en kviga, men hon stod ute på ett stort slätt hygge och kände sig väl inte helt bekväm i det. Senare den dagen höll jag på blev översprungen av en ensam kalv som Vicke kom emd rätt emot mig.

Igår och idag har det setts björn på markerna, men ingen av de som sett har tagit björnpasset (som vi har som krav för att få skjuta björn) så den lever ännu, och snart är tilldelningen slut. Överväger skarpt att åka och sätta mig på passet där den synts två dagar i rad, för jag har ju iaf björnpasset. Men, men...

Nittro har skällt några minuter då och då, men det verkar seegt även för honom. Han springer vägar ibland, men kommer tillbaka om man väntar tillräckligt länge, så det verkar iaf hoppfullt på den fronten. Nu får han bara så lov att börja skälla älg också!

Nu ska jag iväg och rösta, så har jag det gjort. Återkommer med rapport under de kommande dagarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0