Strålande sol

Idag har jag varit ute med la familia på skotertur, nåja, det blev inte så långt. Jag och mamma färdades med skoter, medan pappa åkte skidor med hundarna. Vi åkte upp till friskvårdsanläggningen uppe vid Abborrnäset, jag lyckades blöta ner nån krok också, och fick en abborre, som fick dyka ner i vattnet igen för den var så liten.
Annars var det lugnt på fiskefronten.

Istället satt jag vid vindskyddets vägg och njöt av den värmande solen, grillad korv och hundarna. Vi fick sällskap av ett gäng från Baksjöbuan också, det var trevligt.

Skoterföret är rätt okej i skogen, mycket snö brevid lederna, men på sjöarna är det bedrövligt. Om det man kör där leden är dragen är det ett ständigt studsande hit och dit för de är inte alls fina, och om man ger sig ut på sidan om lederna eller gamla spår, då är det typ en halvmeter vatten mellan snön och isen, inte alls vidare trevligt.

Nu börjar snart den riktiga vårvintern, en av de tider på året jag uppskattar mest. Man kan sitta i den varma vårsolen och njuta på en tjärn med ett pimpelspö i handen. Eller så kan man sitta vid en sprakande eld och luta sig mot en trädstam och bara njuta av livet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0