Brandbekämpning

I godan ro drev jag runt på gårn här hemma då pappa och broder plötsligt kommer springande och rycker åt sig krattor. Då förstår jag att grannarnas eldande gått överstyr, och ja, mycket riktigt så spred sig elden snabbt och jag ryckte med åt mig ett par handskar och sprang dit och hjälpte till och bar vatten och hade mig. Sen släckte vi allt och det mesta gick bra. Var nån brädhög som gick åt men husen och så klarade sig.

Igår var jag hos Moa och åt middag med henne och några av hennes kompisar. Det gick alldeles utmärkt, och var mycket trevligt. Ikväll borde jag åka och jaga lite bäver, men nu är jag alldeles trött efter eldinsatsen.

Hundarna är underbara!




Kommentarer
Danne

Akta dig för elden. Nu gick de ju bra. Ha en bra helg.. / Danne.

2009-05-01 @ 20:01:07
URL: http://kvistabo.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0