Pimpel!

Igår avgjordes ännu en gång Storåksjöpimpeln i regi av Sandnäsets byalag. Sam vanligt en förträfflig inställning, och trots blåst så sken solen hela dagen.
Fiske då?
Jag fick dryg 1,3 kilo fisk, pappa runt ett kilo mer och vinnaren, Karl-Erik Näs, fick över fyra kilo! Grattis grattis!

---------------------

Imorse skulle jag och pappa bege oss ut på fisketur igen, när jag skulle lasta skotern och packkälken drabbades jag av en stark undran.

Kan man äga för många isborrar?


Dagen till ära använde vi den röda borren

Vi begav oss iväg mot Dödreskogen och bosatte oss i solen på en sjöis, helt fantastiskt, men fisken lyste med sin frånvaro.

Jag borrade ett nytt hål och då brakade det lös. Totalt plockade jag upp 59 fiskar ur ett och samma hål, förvisso bara tusenbröder (alltså småabborrar) men ändå!


Nöjdare tjej

Till slut fick även pappa igång fiskarna och totalt plockade vi upp 103 fiskar, 101 var abborrar och 2 mörtar. Dagen slutade med att både pappa och jag lyckades fastna i nån gammal kvist på sjöbottnen och drog bort varsin pirk och blänke.


Våldsamt stora fiskar

Just nu är jag hemma några dagar (närmare bestämt totalt en och en halv vecka) och ska egentligen göra en litteraturstudie medans jag är hemma. Men hur lätt är det att hålla sig ifrån att åka och fiska när isarna är kanonfina och solen bara strålar och strålar från klarblå himmel?
Nåväl, imorrn ska jag ta tag i rapportskrivandet, den här gången handlar det om hur skogsbruket har påverkat älgstammens utveckling. Spännande!



Kommentarer
Majsan, Lindsjo taxar

Grattis! Vilket härligt väder ni hade, toppen för fiske förstår jag.....kul att läsa vidare här..

2012-03-18 @ 21:22:21
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0