Ridtur med Martell, Queen och Marie

I måndags var det dags för ännu en ridtur i Dödre.
Martell, det fuxiga vackra fullblodet som förmodligen är det snällaste på jorden, fick äntligen komma ut på en tur. Han har ett fruktansvärt sadelläge och är egentligen sadellös, men som tur är är jag, citerat Marie: "liten som en ärta". Så vi tog den bästa sadeln vi kunde hitta i stallet, (och i stallet finns det fler sadlar än i ett sadelmakeri), och red sedan iväg mot Noran.

Hästarna plaskade glatt i vattnet och Queen levererade stora vattenkaskader, inte en ryttare var torr!
Vill man läsa mer om våra hästäventyr i Dödre kan man göra det i Maries blogg.


Martell och jag i det blöta


Marie och Queen plaskar på


På fredag reser jag med min kusin Anders till Övik och Tobbe, Maja, mitt gudbarn Mattis och Johan.
Hur härligt som helst ska det bli!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0